Morgonrutin

Min morgon brukar oftast starta så som ovan (bild), med en kopp av Tiny Tea, 3 One Heat A.M kapslar och ett stort glas vatten. Sen tar jag en promenad eller gör min morgonlöpning. Oftast på en halvmil (eftersom att jag gillar att sova lite längre, haha). När jag kommer tillbaka så blir det oftast en större frukost med havregrynsgröt och sen blir det vidare till jobbet (eller vad jag nu har för planer inför dagen).
 
Denna rutinen har jag kört på rätt länge nu och jag känner att den funkar för mig. Tidigare hade jag ingen rutin och morgonen blev därför oftast väldigt stressig för mig. Jag behövde då ta mig upp 2 timmar innan jag kunde gå hemifrån för att hinna med allting jag skulle göra. Nu går jag upp 1,5 timmar innan jag ska dra (och då hinner jag också med min morgonlöpning, det gjorde jag inte tidigare!) Fantastiskt att rutiner kan förändra så mycket för en. 
 
Har ni någon morgonrutin? Hur ser den ut i så fall? 
 

När tallriken är för liten

Stekt kyckling, Gurka, Tomat, Sharonfrukt, Paprika, Majs, Champinjoner och gröna bönor.
Gårdagens middag såg ut såhär, otroligt smarrigt! men jag har verkligen börjat känna nu med mitt nya kostschema och allt att tallrikarna jag har hemma inte räcker till. Denna tallriken jag har på bilden är ändå lite större än normalstora tallrikar och jag känner ändå att den är för liten. Nu när jag dessutom är i flyttar-tankar så ska jag köpa nya tallrikar och jag lutar väldigt mycket mot att köpa mig fyrkantiga. 
Denna fredagskväll bär det för övrigt av till gymmet för ett armpass, eftersom att jag ska jobba tidigt imorgon.
 
Någon som har något tips på några stora fyrkantiga tallrikar? 
 

 

Wednesday Beauties: Hårprodukter

Onsdag, onsdag, onsdag! Ni vet vad det betyder - förslag på beauties produkter! Denna onsdagen så ska det handla om mina favorit produkter som jag använder till håret. Det finns betydligt fler än dessa som jag tycker om, t.e.x leave in conditioner och håroljor, men jag tänkte fokusera på stayling denna veckan, så tar vi det andra någon annan gång!
Jag är inte ett jätte fan utav hårspray utan jag tupperar det hellre eller använder hårnålar för att hålla håret på plats då jag tycker att spray är så svårt att få ut ur håret utan att vara tvungen att schampoonera. 
 
Proffs Super Strong Hairspray - Denna används mest till mina håruppsättningar eftersom att den håller håret på plats i flera timmar. Enda nackdelen är att håret blir jätte stelt och går inte att "rubba". Håret är ungefär som svinto om man försöker att kamma ur det istället för att schampoonera bort vevan. 
4/5
 
Schwarzkopf got2b 2 sexy Hairspray - Detta är den absoluta favoriten i samlingen! Köpt hem denna hur många gånger som helst och jag använder den väldigt flitigt, främst till mina vardagsfrisyrer som oftast bara brukar bestå av utsläppt hår. Hårsprayen får håret att lukta Jordgubbar!! Mumma! Sprayet är inte anpassat för jätte stark effekt som sagt och håller därför inte till uppsättningar utan endast lite volym. Effekten försvinner ganska snabbt men lukten stannar kvar. 3/5
 
Proffas Super Finish Shine Spray - Denna är superbra när man vill lägga till extra glans till sitt hår. Den luktar gott också. "Tyvärr" så är mitt hår redan glansigt/oljigt nog så jag behöver egentligen inte denna, men det är en super bra produkt som jag har hört gynnat många! 3/5
 
Vad använder du för hårspray?

Bästa brödet att äta om du tränar

Jag har fått många frågor angående brödet som jag äter. (Se bild ovanför). Brödet jag äter är ett fullkornsbröd som heter Rågbröd och har märket Ica Basic.Jag brukade inte gilla och äta mörkt bröd förut, tills jag hittade detta. Både jag och min bror tränar väldigt mycket och vi anser båda två att detta är det godaste och bästa brödet att äta om man tränar, eftersom att en enda brödskiva gör en mätt och full på energi (till skillnad från tillexempel en pågenlimpa då man behöver äta 5 skivor för att bli mätt)
Det enda dåliga är att en förpackning endast innehåller 8 skivor och det blir dyrare i längden, men det kan det vara värt. En skiva innehåller 125 kalorier. 
Jag kan verkligen rekommendera detta brödet då jag äter det varje dag! 5/5
Vad äter ni för bröd?
 

Favorit träningsmusiken November

 
 

Första jobbdagen idag!

Hej på er! Igår fick jag två nya jobb (wooohoo!). Ett butiksjobb och ett vikariejobb för skola och fritids. I butiksjobbet har jag fått schema och på vikariejobbet så ringer de när de har jobb till mig eller jag när jag har en lucka ledig. Båda jobben känns riktigt roliga! 
 
Började jobba i butiken idag och det var riktigt roligt precis som jag hade förväntat mig, men det var lite klurigt och nervöst med kassan och paketinslagningarna (som det kommer bli mycket av i jul) men det var ju första dagen så det hör till! Jobbade i 4 timmar, känns skönt att inte jobba så länge i början så man inte blir supertrött och liksom hinner få en inblick i arbetet. Kring jul kommer jag givetvis jobba fulla dagar. 
 
Haha och ändå när jag kommer hem vid 3 så sover jag i 4 timmar, så nu vet vi en tjej som absolut inte kommer att sova i natt. Hur lyckas jag alltid vända på dygnet? Så det blev inget gym idag. Får ta det imorgon istället.
Nu blir det paradise, får se vem som åker ut denna vecka! Vem tror ni åker?

Bli veckans blogg v.47

 
 
För att vara med i veckans blogg och visas för över 250 personer dagligen (i min meny), gör då såhär:
- Kommentera "Jag är med" i detta inlägg
 
För extra chans att vinna:
+ Följ Lilla Lii via bloglovin
eller
+ Gilla Lilla Lii på facebook
 
 
Delta, delta delta! Vinnaren utses på söndag 15:00

Magaluf Reunion 2014

Denna veckan har varit hektisk med både jobbsökande, träning och MAGALUF REUNION 2014! Hade helt glömt bort att skriva i bloggen att jag skulle till Magaluf Reunion i onsdags, så därför blev det lite hastigt helt tyst ifrån mig. Ledsen för det, men magaluf reunion var awesome! 
 
 
Kommer ihåg att våra lärare från barskolan i somras snackade om att vi skulle ses på reunion i höst allihopa. Då kändes det så långt bort och nu är det redan över... Haha! 
Magaluf reunion är en PartyKryssning som går varje höst från Stockholm till Tallinn och tillbaka för de som brukar vara i Magaluf om somrarna, eller för de som bara gillar att festa gärnet. I år hade de dessutom slagit ihop magaluf reunion och Ayia Napa Reunion så det var ännu mer partyfolk, vilket var awesome. Dessutom var några utav årets paradise deltagare där, bland annat Kian, Paulina Paow Danielsson, Michelle och Nathalie. Både Paow och Kian träffade vi i Magaluf under sommaren, väldigt trevliga!
Men första kvällen/natten var ju inte galet rolig för mig eftersom att jag vid ett tiden märkte att jag tappat bort mitt Bankkort, lite panik. Så jag gick runt och letade efter det hela natten men återfick det sedan under dag nummer 2. I övrigt så var det grymt kul att återse alla från Barskolan, lärare såsom elever och att nu ha varit i Tallinn är också coolt. 
 
Är ni intresserade utav att se hur kul vi hade det? Kolla på videon nedanför!
 
Har någon utav mina läsare kanske varit på Magaluf Reunion tidigare?

Veckans Favorit Träningsövning: Höftlyft

Höftlyft är definitivt veckans favoritövning. När man gör höftlyft tränar man främst baksidan, d.v.s baksida ben, rumpa, ländrygg och core. Gör man denna några gånger, och gör den rätt så kan jag garantera träningsvärk! Dock lyckas man alltid få personer som kollar konstigt på en när man gör denna på gymmet. Haha!
Har ni testat denna övningen? Gör ni den ofta? Vad tycker ni om den?

Perfektion är överskattat

Hej bloggläsare! Tänkte visa er verkligheten idag. Det är inte alltid jag heller orkar göra den där supersnygga megafrukosten. Det finns dagar då jag inte orkar äta frukost alls och bara mår illa utav att ens tänka på mat. Såhär kommer ett exempel från idag faktiskt. Kände inte någonting alls förutom att ta mina one heat, ett ägg och en smootie och det kan vara okej ibland också, men absolut BARA någon ENSTAKA gång. Det är viktigt att äta en energirik frukost.
Hur kan en dålig frukost se ut för er?
 

När ska man dricka vatten?

Jag har tagit upp detta förut i bloggen men jag har fått frågan än en gång så jag tänkte skriva om den igen. När ska man dricka vatten egentligen? Är det innan, under, eller efter? Eller hela tiden? 
 
Dricka innan träningen 
Man ska dricka minst 2 gånger innan träningen. Den första gången ska ske 2 timmar innan träningen och detta ska vara ca 5 dl. Detta för att cellerna ska hinna ta upp vätskan och för att överbliven vätska ska hinna försvinna. Den andra gången ska ske 10 - 20 minuter före träningen, 2 - 3 dl, antingen vatten eller sportdryck om du ska träna under högintensitet och längre än 60 minuter.
 
Dricka under träningen
Hur mycket man ska dricka under träningspasset beror på hur mycket vätska du gör av med, d.v.s hur mycket du svettas under passet. Men en bra regel är att när man tränar ska man dricka var 10 - 20 minut. Vill du ta reda på mer om hur mycket du ska dricka? Läs den här artikeln. Tänk på att om du tränar i en varmare miljö så måste du dricka mycket mer än om du tränar i en kall miljö t.ex utomhus. Man svettas mer (d.v.s gör av med mer) när man tränar i en varm miljö. 
 
Dricka efter träningen
När man har utfört ett träningspass så fortsätter kroppen att förbruka mer vätska än vanligt. Så därför säger man att man ska dricka ungefär 50% till utav vad man gjorde av med under träningspasset. D.v.s om du gjorde av med 2 liter under ett träningspass, så drack du 2 liter vatten under träningspasset också, så ska du dricka ytterligare 1 liter vatten. Det är viktigt att dricka efter för att man ska kunna återhämta sig och återställa vätskebalansen. 
 
 
Anser du att du dricker tillräckligt mycket med vatten nu när du läst detta inlägget?
Källa

Veckans bloggvinnare 9 - 15 november

Annikas blogg fick äran att vinna veckans blogg tävling eftersom att hennes blogg hade ett bra utseende och ett bra innehåll. Hennes bilder är helt otroliga så checka in dem!
För er som vill vara med i nästa veckas bloggtävling kika in på bloggen imorgon så har ni chansen att vinna ni också!

Veckans Favorit Träningsövning: Triceps Extension

Bild tagen från google
Triceps Extension är favorit övningen för denna veckan som ger en riktiga spännararmar! Jag brukar oftast göra denna övningen sittandes med ryggstöd eftersom att jag annars får så otroligt ont i ryggen pga mina ryggproblem, men jag får alltid sådan träningsvärk dagen efter när jag har gjort den här övningen, vilket tyder på att musklerna växer. Woho!
Brukar ni köra denna övningen? Vad tycker ni om den?

Frukostfavoriter

Samlade ihop lite frukostar som jag har haft här på LillaLii.se. Min favorit är frukosten längst upp till vänster. Proteinäpplet, den är både snyggast och var absolut godast!
Vilken är din favvis?

Recept på smarriga proteinbollar

Jag anade nästan att jag skulle få förfrågan på vad det var i mina smarriga proteinbollar, så självklart ska ni få receptet på dem!
 
Ingredienser:
100 g Keso
100 g kvarg
2 dl Havregryn
3 msk Kakao
Valfri mängd proteinpulver (beroende på hur mycket man vill att de ska smaka och vad de ska smaka, samt hur mycket protein man vill ha i sina proteinbollar. Jag använde mig utav Charlotte Perrellis fit&smart Protein med Chokladsmak eftersom att jag ville att de skulle få smaken av choklad.)
 
Såhär gör du:
Blanda ihop alla ingredienser i en bunke och rulla sedan ihop dem till bollar. Om man vill kan man här ha på i princip vad man vill (nötter brukar vara riktigt smarrigt), jag använde mig utav Kokos men om man vill kan man givetvis ha socker på dem, men det rekomenderar jag inte ;)
 
Ät och njut!
 
 




Follow on Bloglovin

Hej och välkommen!
Du har kommit till träningsbloggen LillaLii.se. Bloggen som blandar kultur med träning.

Jag som driver denna bloggen heter Lii Ahlin. Jag är en kulturgalen tjej som främst älskar att träna och spela teater, men även att fotografera och skriva. Lii är en sådan tjej som när hon väl har bestämnt sig för någonting så går det inte att stopppa henne, hon slutar inte förens hon fått det hon vill uppnå. Ni får följa mig genom vått och torrt; på mina galna, spontana roadtrips ut i världen, på mina konstiga, tappra försök att åstakomma något i köket och mot vägen till att bli vuxen. Allt detta blandas med vardagssaker såsom gympass, löparrundor, kostutbildningar och mycket, mycket mer! Hoppas det smakar!


www.cocoo.se - Massor av trendiga halsband, armband, örhängen, ringar och klockor!
Cocoo.se - Massor av trendiga smycken, klockor, ringar, örhängen, halsband och armband!



    2013
    Juli
    Augusti
    September
    Oktober
    November
    December

    2014
    Januari
    Februari
    Mars
    April
    Maj
    Juni
    Juli
    Augusti
    September